بررسی میزان توجه به دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری در دنیای امروز

ژابیز گلزار مقدم1

چکیده :
نياز به يادگيري بطور طبيعي در نهاد بشر وجود دارد. انسان همواره اين نياز را در خود حس ميكند. اين يادگيري ممكن است بدون مشكل حاصل شود، اما گاهی نیز با اختلالاتی مواجه شده و روند يادگيري را کند میسازد. اختلال یادگیری یک فرایند روانشناختی است که در آن كاركرد تحصيلي با هوش و سن تقويمي هر فرد هماهنگي نداشته و بطور معنيداري پايينتر از حد انتظار باشد. بنابراین، دانش آموزی با اختلال يادگيري به دانش آموزي اطلاق ميشود كه با وجود برخورداري از هوش طبيعي و نداشتن نقايص حسي، و عدم آسيب هاي مغزي و نبود مشكلات عاطفي- اجتماعي، قادر به بهره گيري كامل از امكانات آموزش و پرورش متداول نبوده و در يك يا چند ماده درسي ضعف محسوسی داشته باشد. از آنجا که تعداد این گروه قابل توجه میباشند ، میبایست راهبرد هاي آموزشی را در تمام مقاطع تحصیلی به آنها ارائه نمود و از بروز مشکلات تحصیلی بیشتر پیشگیري نمود. هدف این تحقیق بررسی میزان توجه به دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری در کشورهای دیگر و در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین راهکار آموزشی اعمال شده، توسط این کشورها برای کمک به این گروه آسیب پذیر میباشد . داده های مورد نیاز این تحقیق به شیوه کتابخانه ای گردآوری شده و روش پژوهش حاکم بر تحقیق ، ماهیتی توصیفی- تحلیلی دارد . نتیجه پژوهش نشان میدهد همچنان در اکثر کشورها ، راهکار اصلی برای کمک به این دانش آموزان ، همانا تخصیص کلاسها یا مدارس خاص یا بطور کلی " آموزشهای خاص" میباشد . اما علارقم نیاز مفرط این دانش آموزان به چنین حمایتهایی ، متاسفانه فقط در مقطع ابتدایی شاهد آن هستیم و در مقاطع تحصیلی قبل یا بعد از ابتدایی، عملا این گروه،از حمایتها آموزشی و غیر آموزشی بی بهره اند .
کلمات کلیدی : اختلال یادگیری ، اختلال روانشناختی ، ضعف تحصیلی ، راهبرد آموزشی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های در علوم رفتاری و اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : icrbs.com
ارسال کننده : ژابیز گلزار مقدم
کد IOI مقاله : XYDB-AFDAG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYDB-AFDAG

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. آسیب شناسی زنان در بازاریابی لوازم آرایشی و بهداشتی ایران
  2. - لزوم ایجاد و اهمیت اتاق فکر در شرکت ها و سازمانهای دولتی در ایران
  3. تاثیر ماهواره بر طلاق زوجین
  4. آسیب شناسی علل افت تحصیلی در بین دانش آموزان پایه هشتم منطقه انزل شهرستان ارومیه
  5. بررسی مقایسه ای نیازهای زنان استان سیستان و بلوچستان در ایران
  6. بررسی رابطه میان سبک رهبری مراوده ای و مدیریت دانش : یک مورد پژوهی
  7. بررسی رابطه افکار خودکشی وهوش معنوی دانش آموزان دبیرستان های شهرستان آمل
  8. بررسی تاثیر مالکیت مسکن بر توان مشارکت زنان در اجتماع
  9. Improving executive functions and its effect on students with dyscalculia
  10. بررسی میزان تاثیر هوش درون فردی بر تمایل دانش آموزان دختر به درس ریاضی
  11. جرم انگاری قاچاق مهاجران در کنوانسیون پالرمو
  12. تاثیر تعارضات بین والدین و فرزندان و راههای کاهش ان در خانواده و اجتماع
  13. ارزشیابی میزان شایستگی حرفه ای معلمان در ارزیابی آموزشی دانش آموزان مقطع ابتدایی
  14. بررسی تأثیر تدریس زبان انگلیسی با الگوی مدیریت آموزش، بر تقویت تفکر انتقادی دانش¬آموزان سال اول راهنمایی
  15. تدوین کدهای رفتار حرفه ای بر پایه ارزش های سازمانی و علم روانشناسی