فرزند‌‌پروري بالنده: اهداف، ويژگي، اصول و کاربرد آن براي خانواده‌هاي داراي فرزند کم‌شنوا

علي آقازيارتي1

چکیده :
هدف : امروزه آموزش خانواده براي همه خانواده‌ها به‌ويژه براي کودکان کم‌شنوا ضروري است. در برنامه‌هاي آموزشي و فرزندپروري براي خانواده، علاوه برافزايش آگاهي و مهارت‌آموزي، زمينه تعامل والدين و روابط آن‌ها با مشکلات رايج را بايد فراهم کرد. اين مطالعه باهدف معرفي فرزندپروري بالنده، اهداف، ويژگي، اصول و کاربرد آن براي خانواده‌هاي داراي فرزند کم‌شنوا گرفته است. روش: روش مطالعه در مرحله اول توصيفي بوده و از مقالات پايگاه‌هاي علمي معتبر جهت گردآوري اطلاعات استفاده‌شده و در مرحله دوم کيفي از نوع داده بنياد بوده است. يافته ها: نتايج بررسي توصيفي و تحليل پژوهش نشان داد که فرزندپروري بالنده موجب بهبود شايستگي اجتماعي- هيجاني، همدلي، دلبستگي و تعامل والد و کودک و کاهش مشکلات رفتاري کودکان کم‌شنوا و افزايش تاب‌آوري و تنظيم شناختي و رفتاري هيجان والدين مي‌شود. نتيجه گيري: براساس يافته ها درنتيجه مي‌توان از برنامه فرزندپروري بالنده به‌عنوان مداخله‌اي مؤثر در ارتقاي جسمي، عاطفي، ذهني و رفاه اجتماعي خانواده‌هاي کودکان کم‌شنوا مي‌شود.
کلمات کلیدی : فرزند‌پروري بالنده، خانواده، کودکان کم‌شنوا


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی و کودکان با مشکلات شنوایی
محل انتشار : دومین همایش بین المللی روانشناسی کودکان استثنایی
آدرس وب سایت کنفرانس : peecuma.ir
ارسال کننده : علی آقازیارتی
کد IOI مقاله : XEFF-HGBEG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFF-HGBEG

مقالات مشابه
  1. دهکده آرامش بانوان مناطق شمال ایران بارویکردروانشناسی محیط
  2. بررسی تاثیر فضای نشیمن در تقویت ارتباط بین افراد خانواده با استفاده از روانشناسی محیط
  3. Biosystematic study of Rotifera in the northeastern of Markazy province of Iran
  4. طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
  5. بررسی حریم و قلمرو در بوجود آمدن نقش خلوت در معماری خانه های سنتی ایران (نمونه موردی : شهرستان بهبهان)
  6. بررسی عوامل افزایش حس تعلق به مکان در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست
  7. بررسی تطبیقی قوانین طلاق در نظام حقوقی کشورهای ایران،سوئد ومالزی
  8. تأثیر آموزش بر ميزان آگاهي و نگرش زوج‌هاي شركت‌كننده در كلاس‌هاي مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج
  9. بررسی فقهی-حقوقی ازدواج موقت در نظام حقوقی ایران
  10. مکانیزیم سیاست پناهندگی، مفهومی حقوق بشری یا کالبدشکافی سیاسی در روند کار دولت ها
  11. حقوق زن وشوهر از منظر اسلام وحقوق فرانسه
  12. (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
  13. بررسی رابطه شیوه فرزندپروی و کمال گرایی در بین خانواده های شهرستان آباده طشک
  14. بررسی رابطه بین دلبستگی شغلی و حمایت اجتماعی با تعارض کار خانواده در دبیران زن متوسطه آموزش و پرورش شهر باوی
  15. سلامت روانی و ورزش در طول عمر
سایر مقالات محل انتشار
  1. اثربخشی آموزش مهارت‌های فراشناختی بر عملکرد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر
  2. رابطه حافطه کاری کودکان مبتلا به اختلال یادگیری با اختلال خواندن
  3. پیش بینی مهارت های ارتباطی در اختلال طیف اتیسم بر اساس سبک های دلبستگی: نقش میانجی خودکارامدی
  4. بررسی ارتباط بین ادراک نوجوان از ناسازگاری والدین و پرخاشگری در دانش‌آموزان دوره اول متوسطه شهر مشهد
  5. تجربه زیستۀ نوجوانان کم توان ذهنی خفیف در روابط عاطفی: مطالعه پدیدارشناسی
  6. مداخلات مبتنی بر بازی درمانی بر حافظه کودکان کم توان ذهنی: مرور نظام مند
  7. چگونه توانستیم اضطراب و استرس حضوری شدن دانش آموزان را پس از کرونا کاهش دهیم؟
  8. راهبرد های روان شناختی خانواده محور بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان کم توان ذهنی: مرور نظام مند
  9. تاثیر بازی درمانی والد محور بر عزت نفس کودکان دارای اختلال یادگیری
  10. فرزند‌‌پروري بالنده: اهداف، ويژگي، اصول و کاربرد آن براي خانواده‌هاي داراي فرزند کم‌شنوا
  11. چگونه توانستم اضطراب شدید دانش آموزم محمد حسین را کاهش دهم؟
  12. بررسی مروری مقایسه نظریه ذهن كودكان دارای اختلال طیف اتیسم، کودکان کم توان ذهنی و کودکان عادی
  13. مداخلات روانشناختی به والدین دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اتیسم: مرور سیستماتیک
  14. مسائل و مشکلات آموزشی دانش آموزان دیرآموز در کلاس های مدارس عادی
  15. مقایسه فرسودگی تحصیلی و تاب‌آوری تحصیلی در بین دانش آموزان تیزهوش ساکن خوابگاه و غیرخوابگاه