جستجو
برسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان با منطق فازی
فاطمه خدابخشی1 محدثه رئیسی2
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان بود از بین متغیرهای مربوط به ویژگیهای شخصیتی، متغیرهای روانرنجوری و مسئولیتپذیری و از بین متغیرهای مربوط به اهداف پیشرفت، متغیرهای اهداف تبحری اهداف عملکردگریز با اضطراب امتحان رابطه دارند. روانرنجوری از صفات اضطراب، پرخاشگری، افسردگی، کمرویی، شتابزدگی و آسیبپذیری تشکیل شده است و این صفات در بروز نگرانی و هیجانپذیری که از مولفههای اضطراب امتحان هستند نقش اساسی دارند انسانهایی که اضطراب دارند بیم ناک، ترسو، مستعد نگرانی، عصبی، تنیده و جوشی هستند. نتایج این پژوهش نشان میدهد که ویژگی شخصیتی روانرنجوری باعث افزایش اضطراب امتحان میشود. داشتن اهداف تبحری باعث کاهش اضطراب امتحان میشود.
کلمات کلیدی :
اضطراب امتحان
ویژگیهای شخصیتی
اهداف پیشرفت
منطق فازی.
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی
محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری
آدرس وب سایت کنفرانس : iscps.ir
ارسال کننده : محدثه رئیسی
کد IOI مقاله : XBDK-DCABD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBDK-DCABD
مقالات مشابه
- تأثير آموزش راهبردهاي يادگيري بر كاهش اضطراب امتحان دانشآموزان دختر سال اول دبيرستان
- هنجاریابی مقدماتی آزمون اضطراب امتحان ساراسون ومقایسه میزان اضطراب امتحان بین رشته های مختلف جامعه دختران مقطع متوسطه دوم
- ویژگیهای شخصیتی و نیمرخ روانی سوء مصرف کنندگان مواد در ایران
- بررسی نظریه فازی در تصاویر ذهنی مردم
- به کارگیری معماری موازی ارباب– برده برای افزایش سرعت الگوریتم داده کاوی فازی – ژنتیکی
- Auto-landing Control System Design Using Combined ILS/FLC
- عیبیابی شبکههای حسگر بیسیم با استفاده از مدل مارکوف و منطق فازی
- كاهش اغتشاش ضربه ای فلفل نمكي از تصوير با استفاده از ماشین سلولی فازی
- فرهنگ و سبک زندگی سالم دینی (اسلامی)
- ارتباط فراشناخت با اضطراب امتحان در دانش آموزان تیز هوش شهرستان گرگان
- ارائه یک سیستم خبره فازی جهت تعیین تأثیر آموزش و پاداش بر بهرهوري (مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز)
- اولویتبندی راهبردها با استفاده از روش ترکیبی ACCEPT و TOPSIS فازی، مطالعه موردی: یک شرکت لاستیکسازی
- Comparison between individual and hybrid approaches for estimating fuzzy time series
- بررسی میزان اضطراب امتحان در بین زبان آموزان دختر و پسر کانون زبان ایران ، تهران بهار 1395
- کاربرد منطق فازی در پیش بینی رواناب بخشی از حوضه کارون شمالی
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی تاثیر میزان هوش بر بلوغ عاطفی با منطق فازی
- بررسی باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی بر عملکرد تحصیلی با منطق فازی
- وابستگی دانش آموزان به تلفن همراه (آسیب ها و راهکارها)
- تاثیر اینترنت بر ارزشهای خانواده با منطق فازی
- برسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان با منطق فازی
- بررسي تاثیر شادکامی دانش آموزان دختر بر پیشرفت تحصیلی آنان(مطالعه موردی دانش آموزان دوره دوم متوسطه زاهدان)
- مقایسه طرحواره رهاشدگی،بدبینی و محرومیت هیجانی در بین افراد متاهل دارای تعهد زناشویی و عدم تعهد زناشویی
- رابطه عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی در معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
- رابطه بین هوش اخلاقی و عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
- پیش بینی بهزیستی روانشناختی کودکان طلاق بر اساس ویژگیهای شخصیتی مادران کودکان طلاق تحت پوشش کمیته امداد
- بررسی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکههای مجازی اجتماعی
- اثربخشی بازی درمانی بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان دوره ابتدایی دارای علایم نقص توجه/ بیش فعالی
- اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر شیراز
- بررسی اثر بخشی رویکرد یکپارچه نگر بر کاهش گرایش به مواد مخدر درمردان متاهل معتاد پس از ترك مواد مخدر
- مقایسه ی حوزۀ طرد و بریدگی طرح واره های ناسازگار اولیه در متولدین سه دهه ی 50،60 و 70