برسی رابطه ویژگی‌های شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان با منطق فازی

فاطمه خدابخشی1 محدثه رئیسی2

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان بود از بین متغیرهای مربوط به ویژگی‌های شخصیتی، متغیرهای روان‌رنجوری و مسئولیت‌پذیری و از بین متغیرهای مربوط به اهداف پیشرفت، متغیرهای اهداف تبحری اهداف عملکردگریز با اضطراب امتحان رابطه دارند. روان‌رنجوری از صفات اضطراب، پرخاشگری، افسردگی، کمرویی، شتاب‌زدگی و آسیب‌پذیری تشکیل شده است و این صفات در بروز نگرانی و هیجان‌پذیری که از مولفه‌های اضطراب امتحان هستند نقش اساسی دارند انسان‌هایی که اضطراب دارند بیم ناک، ترسو، مستعد نگرانی، عصبی، تنیده و جوشی هستند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که ویژگی شخصیتی روان‌رنجوری باعث افزایش اضطراب امتحان می‌شود. داشتن اهداف تبحری باعث کاهش اضطراب امتحان می‌شود.
کلمات کلیدی : اضطراب امتحان، ویژگی‌های شخصیتی، اهداف پیشرفت، منطق فازی.


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی
محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری
آدرس وب سایت کنفرانس : iscps.ir
ارسال کننده : محدثه رئیسی
کد IOI مقاله : XBDK-DCABD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBDK-DCABD

مقالات مشابه
  1. تأثير آموزش راهبردهاي يادگيري بر كاهش اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر سال اول دبيرستان
  2. هنجاریابی مقدماتی آزمون اضطراب امتحان ساراسون ومقایسه میزان اضطراب امتحان بین رشته های مختلف جامعه دختران مقطع متوسطه دوم
  3. ویژگی‌های شخصیتی و نیمرخ روانی سوء مصرف کنندگان مواد در ایران
  4. بررسی نظریه فازی در تصاویر ذهنی مردم
  5. به کارگیری معماری موازی ارباب– برده برای افزایش سرعت الگوریتم داده کاوی فازی – ژنتیکی
  6. Auto-landing Control System Design Using Combined ILS/FLC
  7. عیب‌یابی شبکه‌های حسگر بی‌سیم با استفاده از مدل مارکوف و منطق فازی
  8. كاهش اغتشاش ضربه ای فلفل نمكي از تصوير با استفاده از ماشین سلولی فازی
  9. فرهنگ و سبک زندگی سالم دینی (اسلامی)
  10. ارتباط فراشناخت با اضطراب امتحان در دانش آموزان تیز هوش شهرستان گرگان
  11. ارائه یک سیستم خبره فازی جهت تعیین تأثیر آموزش و پاداش بر بهره‌وري (مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز)
  12. اولویت‌بندی راهبردها با استفاده از روش ترکیبی ACCEPT و TOPSIS فازی، مطالعه موردی: یک شرکت لاستیک‌سازی
  13. Comparison between individual and hybrid approaches for estimating fuzzy time series
  14. بررسی میزان اضطراب امتحان در بین زبان آموزان دختر و پسر کانون زبان ایران ، تهران بهار 1395
  15. کاربرد منطق فازی در پیش بینی رواناب بخشی از حوضه کارون شمالی
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی تاثیر میزان هوش بر بلوغ عاطفی با منطق فازی
  2. بررسی باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی بر عملکرد تحصیلی با منطق فازی
  3. وابستگی دانش آموزان به تلفن همراه (آسیب ها و راهکارها)
  4. تاثیر اینترنت بر ارزش‌های خانواده با منطق فازی
  5. برسی رابطه ویژگی‌های شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان با منطق فازی
  6. بررسي تاثیر شادکامی دانش آموزان دختر بر پیشرفت تحصیلی آنان(مطالعه موردی دانش آموزان دوره دوم متوسطه زاهدان)
  7. مقایسه طرحواره رهاشدگی،بدبینی و محرومیت هیجانی در بین افراد متاهل دارای تعهد ‏زناشویی و عدم تعهد زناشویی
  8. رابطه عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی در معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
  9. رابطه بین هوش اخلاقی و عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
  10. پیش بینی بهزیستی روانشناختی کودکان طلاق بر اساس ویژگیهای شخصیتی مادران کودکان طلاق تحت پوشش کمیته امداد
  11. بررسی و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکه‌های مجازی اجتماعی
  12. اثربخشی بازی درمانی بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان دوره ابتدایی دارای علایم نقص توجه/ بیش فعالی
  13. اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر شیراز
  14. بررسی اثر بخشی رویکرد یکپارچه نگر بر کاهش گرایش به مواد مخدر درمردان متاهل معتاد پس از ترك مواد مخدر
  15. مقایسه ی حوزۀ طرد و بریدگی طرح واره های ناسازگار اولیه در متولدین سه دهه ی 50،60 و 70