جستجو
بررسی تاثیر پذیرش فناوری برمیزان حل مساله دانشآموزان متوسطه اول شهرستان دامغان
محمدمهدی مظهری1 زهرا مظهری2
چکیده :
چکیده
هدف: هدف این مطالعه، بررسی رابطهي بین پذیرش فناوری و مهارت حل مساله افراد و برخی دیگر از زمینههای مرتبط دانشآموزان دورهی اول متوسطه شهرستان دامغان در سال تحصیلی 1397-98 میباشد. روش بررسینمونه آماري شامل283 نفراز دانشآموزان دورهی اول متوسطه شهرستان دامغان با روش نمونه گیری تصادفی خوشهای دو مرحلهای انتخاب شدند، و دو پرسشنامه پرسشنامه حل مسئله هپنر PSI و پرسشنامه پذیرش فناوری TAM را تکمیل نمودند. روش تحقیق این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت همبستگی بود. براي تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی ساده پیرسون، همبستگی رگرسیون و آزمونt استفاده شد . یافته ها و نتیجه: نتایج تحقیق نشان داد که پذیرش فناوری و حل مساله رابطهی مثبت معنی دارد دارند و همچنین بین پایه تحصیلی و پذیرش فناوری و حل مساله هم رابطه مثبت وجود دارد اما تفاوت معنیداری بین دختران و پسران نمونه در پذیرش فناوری و حل مساله مشاهده نشد و هر دو گروه در این دو مولفه یکسان بودند.
کلمات کلیدی : پذیرش فناوری، حل مساله، پایه تحصیلی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری
آدرس وب سایت کنفرانس : iscps.ir
ارسال کننده : محمدمهدی مظهری
کد IOI مقاله : XBDK-DFCEE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBDK-DFCEE
مقالات مشابه
- ارزیابی دیدگاه هاونگرش های دانش آموزان دختر شرکت کننده در مسابقات ورزشی درمورداولویت ارزش هادرشهر خمینیشهر
- جایابی و بهینه سازی بانک های خازنی برای بهبود توان راکتیو،پروفیل ولتاژ و تلفات در سیستم های قدرت با استفاده از الگوریتم ژنتیک نسل دوم
- رویکردزمینه- محوردرآموزش علوم تجربی و مؤلفه های آن
- بررسي و رتبه بندی مؤلفه های هوش معنوی (مطالعه موردی اداره کل آموزش و پرورش استان قم)
- انتخاب پیمانکاران آموزشی معتبر با مدل ترکیبی TOPSIS & AHP
- بررسی رابطه تیپ های شخصیتی با توانایی حل مسئله در مدیران پرستاری، بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان زاهدان در سال 1394
- بررسی حسابداري منابع انساني با رويكرد توسعه
- زمانبندی وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار چندگانه در محیط کار کارگاهی مختلط با در نظر گرفتن پایایی سیستم
- مدل پیشنهادی جهت پذیرش بازاریابی مبتنی بر موبایل
- بررسی مدلها و فعالیتهای مدیریت استعداد و ارائه مدل استراتژیک استعداد
- رویارویی با چالش های آینده معماری سازمانی
- نقش توانایی حل مسئله اجتماعی و هوش هیجانی در پیش بینی سازگاری اجتماعی در دانشجویان پسرمقطع کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان
- پذیرش کاربرد فناوری هستهای در عرصهی کشاورزی
- نگاهی نو به وضعیت روانشناختی کارکنان مرکز پزشکی آموزشی درمانی امام حسین (ع)(دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ) در جهت بهبودکیفیت کاری آنان ، در سه ماهه اول سال 1395
- عوامل موثر بر پذيرش سيستم هاي پشتيباني تصميم گيري
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی تاثیر میزان هوش بر بلوغ عاطفی با منطق فازی
- بررسی باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی بر عملکرد تحصیلی با منطق فازی
- وابستگی دانش آموزان به تلفن همراه (آسیب ها و راهکارها)
- تاثیر اینترنت بر ارزشهای خانواده با منطق فازی
- برسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان با منطق فازی
- بررسي تاثیر شادکامی دانش آموزان دختر بر پیشرفت تحصیلی آنان(مطالعه موردی دانش آموزان دوره دوم متوسطه زاهدان)
- مقایسه طرحواره رهاشدگی،بدبینی و محرومیت هیجانی در بین افراد متاهل دارای تعهد زناشویی و عدم تعهد زناشویی
- رابطه عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی در معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
- رابطه بین هوش اخلاقی و عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
- پیش بینی بهزیستی روانشناختی کودکان طلاق بر اساس ویژگیهای شخصیتی مادران کودکان طلاق تحت پوشش کمیته امداد
- بررسی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکههای مجازی اجتماعی
- اثربخشی بازی درمانی بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان دوره ابتدایی دارای علایم نقص توجه/ بیش فعالی
- اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر شیراز
- بررسی اثر بخشی رویکرد یکپارچه نگر بر کاهش گرایش به مواد مخدر درمردان متاهل معتاد پس از ترك مواد مخدر
- مقایسه ی حوزۀ طرد و بریدگی طرح واره های ناسازگار اولیه در متولدین سه دهه ی 50،60 و 70