بررسی تاثیر پذیرش فناوری برمیزان حل مساله دانش‌آموزان متوسطه اول شهرستان دامغان

محمدمهدی مظهری1 زهرا مظهری2

چکیده :
چکیده هدف: هدف این مطالعه، بررسی رابطه‌ي بین پذیرش فناوری و مهارت حل مساله افراد و برخی دیگر از زمینه‌های مرتبط دانش‌آموزان دوره‌ی اول متوسطه شهرستان دامغان در سال تحصیلی 1397-98 می‌باشد. روش بررسینمونه آماري شامل283 نفراز دانش‌آموزان دوره‌ی اول متوسطه شهرستان دامغان با روش نمونه گیری تصادفی خوشه‌ای دو مرحله‌ای انتخاب شدند، و دو پرسشنامه پرسشنامه حل مسئله هپنر PSI و پرسشنامه پذیرش فناوری TAM را تکمیل نمودند. روش تحقیق این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت همبستگی بود. براي تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی ساده پیرسون، همبستگی رگرسیون و آزمونt استفاده شد . یافته ها و نتیجه: نتایج تحقیق نشان داد که پذیرش فناوری و حل مساله رابطه‌ی مثبت معنی دارد دارند و همچنین بین پایه تحصیلی و پذیرش فناوری و حل مساله هم رابطه مثبت وجود دارد اما تفاوت معنی‌داری بین دختران و پسران نمونه در پذیرش فناوری و حل مساله مشاهده نشد و هر دو گروه در این دو مولفه یکسان بودند.
کلمات کلیدی : پذیرش فناوری، حل مساله، پایه تحصیلی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری
آدرس وب سایت کنفرانس : iscps.ir
ارسال کننده : محمدمهدی مظهری
کد IOI مقاله : XBDK-DFCEE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBDK-DFCEE

مقالات مشابه
  1. ارزیابی دیدگاه هاونگرش های دانش آموزان دختر شرکت کننده در مسابقات ورزشی درمورداولویت ارزش هادرشهر خمینی‌شهر
  2. جایابی و بهینه سازی بانک های خازنی برای بهبود توان راکتیو،پروفیل ولتاژ و تلفات در سیستم های قدرت با استفاده از الگوریتم ژنتیک نسل دوم
  3. رویکردزمینه- محوردرآموزش علوم تجربی و مؤلفه های آن
  4. بررسي و رتبه بندی مؤلفه های هوش معنوی (مطالعه موردی اداره کل آموزش و پرورش استان قم)
  5. انتخاب پیمانکاران آموزشی معتبر با مدل ترکیبی TOPSIS & AHP
  6. بررسی رابطه تیپ های شخصیتی با توانایی حل مسئله در مدیران پرستاری، بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان زاهدان در سال 1394
  7. بررسی حسابداري منابع انساني با رويكرد توسعه
  8. زمانبندی وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار چندگانه در محیط کار کارگاهی مختلط با در نظر گرفتن پایایی سیستم
  9. مدل پیشنهادی جهت پذیرش بازاریابی مبتنی بر موبایل
  10. بررسی مدلها و فعالیتهای مدیریت استعداد و ارائه مدل استراتژیک استعداد
  11. رویارویی با چالش های آینده معماری سازمانی
  12. نقش توانایی حل مسئله اجتماعی و هوش هیجانی در پیش بینی سازگاری اجتماعی در دانشجویان پسرمقطع کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان
  13. پذیرش کاربرد فناوری هسته‌ای در عرصه‌ی کشاورزی
  14. نگاهی نو به وضعیت روانشناختی کارکنان مرکز پزشکی آموزشی درمانی امام حسین (ع)(دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ) در جهت بهبودکیفیت کاری آنان ، در سه ماهه اول سال 1395
  15. عوامل موثر بر پذيرش سيستم هاي پشتيباني تصميم گيري
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی تاثیر میزان هوش بر بلوغ عاطفی با منطق فازی
  2. بررسی باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی بر عملکرد تحصیلی با منطق فازی
  3. وابستگی دانش آموزان به تلفن همراه (آسیب ها و راهکارها)
  4. تاثیر اینترنت بر ارزش‌های خانواده با منطق فازی
  5. برسی رابطه ویژگی‌های شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان با منطق فازی
  6. بررسي تاثیر شادکامی دانش آموزان دختر بر پیشرفت تحصیلی آنان(مطالعه موردی دانش آموزان دوره دوم متوسطه زاهدان)
  7. مقایسه طرحواره رهاشدگی،بدبینی و محرومیت هیجانی در بین افراد متاهل دارای تعهد ‏زناشویی و عدم تعهد زناشویی
  8. رابطه عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی در معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
  9. رابطه بین هوش اخلاقی و عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
  10. پیش بینی بهزیستی روانشناختی کودکان طلاق بر اساس ویژگیهای شخصیتی مادران کودکان طلاق تحت پوشش کمیته امداد
  11. بررسی و مقایسه ویژگی‌های شخصیتی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکه‌های مجازی اجتماعی
  12. اثربخشی بازی درمانی بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان دوره ابتدایی دارای علایم نقص توجه/ بیش فعالی
  13. اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر شیراز
  14. بررسی اثر بخشی رویکرد یکپارچه نگر بر کاهش گرایش به مواد مخدر درمردان متاهل معتاد پس از ترك مواد مخدر
  15. مقایسه ی حوزۀ طرد و بریدگی طرح واره های ناسازگار اولیه در متولدین سه دهه ی 50،60 و 70