فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و آموزش ریاضی در مدارس

محسن زینلی1 مهدیه شیبانی2

چکیده :
به اعتقاد دانشمندان و علماي علوم اجتماعي، تربيتي و اقتصادي آموزش، مهمترين و اصلي ترين ابزار اجتماعي براي كمك به اشخاص و كسب اطلاعات و مهارت هاي لازم براي تغييرات و تحولات شخصيت و رفتار گروهي است. در واقع آموزش، نقش اساسي، مهم و پيچيده اي در توسعه فرهنگي، سياسي و اقتصادي دارد. در اين ميان آموزش و ارزشیابی دروس از موقعيت خاصي برخورداراست. امروزه بسياري از محققان بر اين باورند كه ارزشیابی صحیح درس ریاضی باعث ايجاد تفكرخلاق و موفقيت در ساير زمینه ها مي شود. پوليا (1945) هدف آموزشگاه بايد آن باشد كه منابع دروني كودك را پرورش دهد، نه اين كه تنها واقعيت ها را به او تسليم كند. با توجه به مطالب فوق كه در اهميت آموزش و ارزشیابی (كه دراين مقاله درمورد اهميت آن بحث مي شود) بيان شد، آموزش فقط در صورتي مفيدمي باشدكه دانش آموزان مطالب پيش نياز درس جديد را فراگرفته باشند و به خوبی مورد ارزشیابی قرار بگیرند. در اين گزارش راه حل اين موضوع را اهمیت ارزش يابي پیشرفت تحصیلی براي تعيين جايگاه علمي دانش آموزان و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف آنان دركلاس هاي درس و برگزاری آزمون های منظم پیشرفت تحصیلی درطول سال تحصیلی و سنجش آموخته هاي قبلي براي توجه مثبت معلم به نقاط ضعف دانش آموزان و سعي در بر طرف كردن آن ها در طول سال فرض كرده ايم.
کلمات کلیدی : ارزش یابی، پیشرفت تحصیلی، ارزشیابی آغازین، مدیریت آموزشی، انواع ارزش یابی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت منابع انسانی و رفتارسازمانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 1meaconf.com
ارسال کننده : محسن زینلی
کد IOI مقاله : XYBZ-ZGHEG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYBZ-ZGHEG

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی رابطه توانمند سازی کارکنان و غنی سازی شغلی بر مشتری گرایی در کارکنان بانک سپه
  2. بررسی چگونگی حقوق شهروندان و آلودگی هوا و صدا در ایران
  3. مبانی بهره وری ومولفه های افزایش آن درمکتب اسلام از منظرامام علی (علیه السلام)
  4. اهمیت رهبری و رفتار شهروندی سازمانی
  5. ابعاد کلیدی در نظریه مدیریت استراتژیک
  6. سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در ایران
  7. بررسی اثر کیفیت حسابرسی بر بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  8. اولويت بندي شاخص هاي سرمايه فكري (انساني، مشتري، ساختاري) در بانكهاي دولتي و غيردولتي کشور جمهوری ‏اسلامی ایران
  9. مدلی جدید در انتخاب سبد پروژه با کاربرد در سازمان های سرمایه گذاری در محیط فازی با ارزش بازه ای
  10. تاثیر عدالت سازمانی بر موفقیت سازمان (مورد مطالعه : اداره امور مالیات شهرستان کوهدشت )
  11. بررسی تاثیر فرصت های رشد بر رابطه ی نقدشوندگی دارایی ها و نقدشوندگی سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  12. بررسي موانع بكارگيري هزينه‌يابي بر مبناي فعاليت از دیدگاه تحصیلکردگان تحصیلات تکمیلی استان خوزستان
  13. بررسی اعتماد در کسب و کار الکترونیکی
  14. ریسک بدهی و بررسی تاثیر آن بر رابطه بین سود هر سهم و بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  15. Futures studies of risks and crisis management, by looking at the global insurance industry