جستجو
تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش¬آموزان دوره ابتدایی
ناصر نوشادی1 طاهره کمالی مطلق2
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاًثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش¬آموزان دوره ابتدایی به انجام رسید. این پژوهش با روش طرح تمام آزمایشی(طرح دو گروهی با تقسیم تصادفی با پیش آزمون و پس آزمون) که شامل دو گروه آزمایش و کنترل بود صورت پذیرفت. جامعه آماری شامل دانش¬آموزان دختر مقطع ابتدایی بودند. نمونه آماری شامل 120 نفر(60 نفر گروه آزمایش و 60 نفر گروه کنترل) بود که از طریق نمونه¬گیری تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند(جایگزینی تصادفی). پیش¬آزمون برای دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. در ادامه گروه آزمایشی به مدت شش ماه، هفته¬ای یک جلسه تحت آموزش فلسفه برای کودکان قرار گرفتند. در پایان شش ماه، پس¬آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. داده¬های جمع¬آوری شده با استفاده از آزمون تی برای گروههای مستقل و همبسته، اندازه تاثیر و تحلیل کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش¬آموزان بر اساس حیطه شناختی طبقه-بندی بلوم تاٌثیر مثبت و معناداری داشت.
کلمات کلیدی : فلسفه برای کودکان، سطح پرسشگری دانش آموزان، دوره ابتدایی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2ibsconf.com
ارسال کننده : ناصر نوشادی
کد IOI مقاله : XYZE-ZZKZC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZE-ZZKZC
مقالات مشابه
- بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
- اثربخشی اجرای برنامه فلسفه برای کودکان (p4c) در افزایش هوش کلامی کودکان گروه سنی 5 و 6 سال موسسات مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان شهر ساری
- تاثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر سطح پرسشگری دانش¬آموزان دوره ابتدایی
- ارزیابی نقش تصویرک ها در یادگیری واژگان زبان بهمراه نقش تسهیلی معلم
- اثر بخشی آموزش حل مسئله بر پرخاشگری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای شهر بابل
- توسعه سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی با رویکرد اقدام پژوهی
- بررسی صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ی ابتدایی شهر ساری
- بررسی نقش معلمان بر ارتقای نگرش،آگاهی و مهارت زیست محیطی دانش آموزان
- اثربخشی آموزش ایمن¬سازی روانی در مقابل استرس بر استرس شغلی معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز
- بررسی رابطه بازی های رایانه ای خشن بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان هرسین
- مقایسه هوش هیجانی در دانش آموزان ممتاز با عادی
- بررسی دو تدریس عملی به شیوه ی درس پژوهی
- بررسی رابطه هوشمندسازی مدارس و میزان سرسختی روانشناختی معلمان دوره ابتدایی
- تأثیر آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر پیشرفت تحصیلي درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه 1
- تبیین آموزش فلسفی کودکان با رویکرد تئوری لیپمن
سایر مقالات محل انتشار
- مقایسه عملکردهای پنج سیستم مغزی وتغییرات خلقی در زنان یائسه و غیر یائسه شهر اصفهان
- نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
- The Effect of Reflective Journal on the Reading Fluency of Iranian EFL Learners
- How the English Education in EFL Classes in Institutes of Iran Would Be and Should Be
- Study of the Relationship Between Culture and Learning New Language
- The Effect of Teaching Critical Thinking on Iranian EFL Learners Essay Writing
- اصحاب کساء در شعر اهل سنت
- نقش حکمرانی خوب در کاهش فسادوفقر
- تنوعات قومی فرصت یا تهدید
- رابطه شبکه های مجازی با علائم اضطراب و افسردگی در دانش آموزان دختر دبیرستانی استان اصفهان
- بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری و اضطرابی در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهرستان نجف آباد در سال تحصیلی91-90
- Effectiveness of cognitive-behavioral therapy and mindfulness-based cognitive therapy on reduction of distress of patients infected by breast cancer in Martyrs Hospital (AS), Isfahan, Iran
- نقد تاریخ طبری
- Methodology on quality of life and resilience role on the perseverance of secondary school students
- رابطه سبک های تنظیم شناختی هیجان و سبک های مقابله با استرس با رضایت زناشویی در دانشجویان زن