جستجو
بررسی رابطه بین آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس با ارتقای کیفیت آموزشی
احمد مرندی1
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس با ارتقای کیفیت آموزشی از دیدگاه دبیران دوره متوسطه اول شهرستان ماکو می باشد. پژوهش حاضر، پژوهشی کاربردی از نوع توصیفی – به شیوه همبستگی است. در این پژوهش جامعه آماری شامل دبیران (آقا و خانم) دوره متوسطه اول شهرستان ماکو در سال تحصیلی 97-96 می¬باشند که بر اساس آمار ماخوذه از مدیریت آموزش و پرورش ماکو، تعداد 255 نفر می باشند. در این پژوهش، برای نمونه¬گیری از روش نمونه-گیری تصادفی – طبقه ای استفاده شد و برای تعیین حجم نمونه، از جدول تعیین حجم نمونه مورگان استفاده شد که بر اساس تعداد جامعه آماری، حجم نمونه آماری این تحقیق 150 نفر می¬باشند. در این تحقیق برای گردآوری داده¬ها از پرسشنامه (پرسشنامه یادگیری الکترونیکی راجرز و پرسشنامه کیفیت آموزش کلانتری (1394)) استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه آموزش و یادگیری الکترونیکی 861/0 و برای پرسشنامه ارتقای کیفیت آموزشی 866/0 بدست آمد که براي تجزيه و تحليل داده¬ها، از روش¬هاي آمار توصيفي (شامل: فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطي (شامل: ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس با ارتقای کیفیت آموزشی از دیدگاه دبیران رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد. بین آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس با ارتقاء موفقیت تحصیلی دانش¬آموزان از دیدگاه دبیران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. بین آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس با ارتقاء یادگیری دانش¬آموزان از دیدگاه دبیران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. بین آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس با تقویت انگیزه درسی دانش¬آموزان از دیدگاه دبیران رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد. بین آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس با ارتقاء بنیه علمی دانش¬آموزان از دیدگاه دبیران رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد. بین آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس با افزایش سطح آگاهی دانش¬آموزان از دیدگاه دبیران رابطه مثبت و معنی¬داری وجود دارد.
کلمات کلیدی : آموزش و یادگیری الکترونیکی، ارتقای کیفیت آموزشی، دبیران، مدارس
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : اولین کنفرانس روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری
آدرس وب سایت کنفرانس : iscps.ir
ارسال کننده : احمد مرندی
کد IOI مقاله : XBDK-DFDZZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XBDK-DFDZZ
مقالات مشابه
- بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
- Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
- تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
- یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
- بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
- بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
- ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
- معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
- تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
- سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
- A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
- علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
- Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی تاثیر میزان هوش بر بلوغ عاطفی با منطق فازی
- بررسی باورهای انگیزشی و راهبردهای شناختی بر عملکرد تحصیلی با منطق فازی
- وابستگی دانش آموزان به تلفن همراه (آسیب ها و راهکارها)
- تاثیر اینترنت بر ارزشهای خانواده با منطق فازی
- برسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و اهداف پیشرفت با اضطراب امتحان با منطق فازی
- بررسي تاثیر شادکامی دانش آموزان دختر بر پیشرفت تحصیلی آنان(مطالعه موردی دانش آموزان دوره دوم متوسطه زاهدان)
- مقایسه طرحواره رهاشدگی،بدبینی و محرومیت هیجانی در بین افراد متاهل دارای تعهد زناشویی و عدم تعهد زناشویی
- رابطه عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی در معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
- رابطه بین هوش اخلاقی و عزت نفس سازمانی با تعهد سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان درمیان
- پیش بینی بهزیستی روانشناختی کودکان طلاق بر اساس ویژگیهای شخصیتی مادران کودکان طلاق تحت پوشش کمیته امداد
- بررسی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه2، با کاربری بالا، پایین و متوسط شبکههای مجازی اجتماعی
- اثربخشی بازی درمانی بر مشکلات رفتاری و کارکردهای اجرایی دانش آموزان دوره ابتدایی دارای علایم نقص توجه/ بیش فعالی
- اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر کاهش فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر شیراز
- بررسی اثر بخشی رویکرد یکپارچه نگر بر کاهش گرایش به مواد مخدر درمردان متاهل معتاد پس از ترك مواد مخدر
- مقایسه ی حوزۀ طرد و بریدگی طرح واره های ناسازگار اولیه در متولدین سه دهه ی 50،60 و 70