جستجو
بی تفاوتی اخلاقی در دانش آموزان ( معانی و سازوکارها)
مهدی شیرزاده1 فرزانه میکائیلی منیع2
چکیده :
بیتفاوتی اخلاقی مجموعهای از سازوکارهای توجیهی را نشان میدهد که به دانشآموزان اجازه میدهد تا از ماهیت غیراخلاقی رفتارهای بیصداقتی تحصیلی خودداری کنند و آن را به گزینهای مناسب تبدیل کنند، در واقع بیتفاوتی اخلاقی به افراد اجازه میدهد تا رفتار نادرست خود را منطقی جلوه دهند. به عبارت دیگر بی¬تفاوتی اخلاقی به مجموعه ای از سازوکارهای شناختی گفته می¬شود که معیارهای اخلاقی درونی فرد را از عمل فرد جدا می¬کند و انجام رفتارهای غیراخلاقی را بدون احساس پریشانی تسهیل می¬کند. در ابتدای این مقاله به معانی بی¬تفاوتی اخلاقی پرداخته شد و در ادامه به سازوکارهای بی¬تفاوتی اخلاقی که شامل 8 سازوکار اجتماعی- شناختی می¬باشد اشاره شد. می¬توان نتیجه گرفت که بی¬تفاوتی اخلاقی نقشی اساسی در موفقیت دانش¬آموزان در محیط تحصیلی به شمار می¬آید.
کلمات کلیدی : بی¬تفاوتی اخلاقی، دانش¬آموزان، معانی و سازوکارها
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : روانشناسی بالینی کودکان و نوجوانان
محل انتشار : اولین همایش ملی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
آدرس وب سایت کنفرانس : cpcauma.ir
ارسال کننده : مهدی شیرزاده
کد IOI مقاله : XDDC-FDCAA
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XDDC-FDCAA
مقالات مشابه
- مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
- Designing and development practical model for climate change education
- تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
- اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
- تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
- اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬خودتنظیمی¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع-متوسطه
- اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬اهمال¬کاری¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع¬متوسطه
- (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
- بررسی ارتباط سلامت معنوی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز
- ارزیابی دیدگاه هاونگرش های دانش آموزان دختر شرکت کننده در مسابقات ورزشی درمورداولویت ارزش هادرشهر خمینیشهر
- نقش آموزش كنترل خشم در مقاوم سازي دانش آموزان در برابر اعتياد و سوء مصرف مواد
- مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و میزان استفاده از شبکه های مجازی در بین دختران دبیرستانی خانوادههای مشکل دار و عادی شهرستان گرگان.
- بررسی رابطه هوش هیجانی، سبک زندگی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان
- بررسی نقش پایگاه اجتماعی - اقتصادی مؤثر بر نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش-آموزان (مطالعه¬ی موردی دانش¬آموزان دبیرستان¬های تیزهوشان کاشان)
- نقش و جایگاه آموزش و پرورش در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان
سایر مقالات ارائه دهنده
- بی تفاوتی اخلاقی در دانش آموزان ( معانی و سازوکارها)
- هویت اخلاقی در دانش¬آموزان (معانی و نظریه¬ها)
- پیش بینی هویت اخلاقی براساس صفات شخصیتی و خودتنظیمی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه
- بررسی رابطه بین صفات شخصیتی، حمایت اجتماعی ادراک شده و خودکارآمدی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه
- بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، باورهای انگیزشی و هیجانات تحصیلی با اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه
- بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و ارزش مدرسه با بی صداقتی تحصیلی در بین دانش آموزان ابتدایی
- بررسی رابطه بین کمال گرایی والدین، عزت نفس و خودکارآمدی با جرأت ورزی در دانش آموزان مقطع متوسطه
- پیش بینی بی صداقتی تحصیلی براساس هویت اخلاقی و ارزش مدرسه در بین دانش آموزان متوسطه دوم
- مقایسه نظریه ذهن و خودتنظیمی هیجانی در دانش آموزان تیزهوشان و دانش آموزان عادی
سایر مقالات محل انتشار
- مطالعه نگرش والدین و معلمان از حق بازی کردن کودکان
- اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی رفتاری بر نشانگان علائم بیش فعالی در کودکان دوره پیش دبستانی
- بررسی رابطه سبکهای شوخ طبعی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشآموزان دبیرستان مشگین شهر
- بررسي رابطة بين سلامت روانی با خودکارآمدی تحصیلی، هیجانی و اجتماعی دانشآموزان پسر دوره اول متوسطه
- توانمندسازی جوانان دارای اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا در اشتغال
- مروری بر اختلالات یادگیری، علل و ویژگی ها آن
- پیش بینی بهزیستی تحصیلی بر اساس راهبردهای خود تنظیمی در دانش آموزان
- اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودتنظیمی تحصیلی و ابراز وجود دانش آموزان دختر
- مقایسه تابآوری، مسئولیتپذیری و شادکامی بین مادران با کودک اوتیسیک و بدون کودک اوتیستیک شهر تبریز
- رابطه عواطف مثبت و منفی با راهبردهای سازگاری در مادران دارای کودک ناتوان ذهنی
- ویژگی های اختلال اضطراب جدایی و بررسی راهکار های درمانی آن
- بررسی اثربخشی آموزش تاب آوری بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان دارای اضطراب اجتماعی
- بررسی اثربخشی آموزش تابآوری بر مدیریت استرس در دانشآموزان
- بررسی اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کمرویی در نوجوانان مبتلا به اضطراب اجتماعی
- مقایسه بهزیستی روان¬شناختی در دانش آموزان ناشنوا و شنوا